Pinterest

2013. június 1., szombat

Hogyan azonosítsunk be egy babát?



A legjobb dolog, amit a babagyűjtésben szeretek, az a babák eredetének a kutatása. Mikor meglátok egy nekem tetsző babát valamelyik aukciós oldalon, azonnal lázas kutatásba kezdek, mi lehet a neve, ki a gyártója, mikor készült stb.

Az alábbi pár lépésben, leírom én hogyan azonosítok egy babát még mielőtt megvettem volna:

1. lépés

Kérdések az eladóra, hacsak nincs leírva, vagy nem látszik a fotón. Nem mindenki szeret válaszolni, de azért én meg szoktam próbálni:

- Van-e valamilyen jelzés, vagy szám a nyakán, hátán, stb.?
- Milyen anyagból van a baba: fa, porcelán, massza, kemény műanyag, celluloid, puha műanyag(vinyl, stb.)?
- Hány centi magas?
- Kérj róla egy ruha nélküli képet, ezt köteles lefotózni!Ne áruljon zsákbamacskát!
- Melyik végtagját tudja behajlítani?
- Hogyan kapcsolódnak a végtagjai: fix, mozgó(klasszikus, gömbcsuklós. stb.)?
- Tűzött a haja vagy parókája van?
- Hogyan került hozzá, hagyaték vagy saját? Hány éves lehet a baba?

2. lépés

Ha tudod a márkát, és az anyagát is, meg tudod saccolni az évjáratot. Ha eredeti a ruhája, akkor még pontosabban kereshetsz rá. Előbb-utóbb rá fogsz találni egy beszkennelt katalógus oldalra a babák képével, névvel, gyártási számmal együtt, vagy a babára magára. Startolj rá az aukciós és egyébb oldalakra.

Nekem a kedvenceim a következő oldalak:

- ebay.com, és a különböző nemzetek saját ebay oldala(ez fontos!)
- etsy.com, itt néha a pontos évszámot is, de a márkát biztosan megtudod
- pinterest.com, sok jó kép sokmindenkitől
- különböző aukciós oldalak: főleg német és amerikai
- flickr.com, itt segítséget is kaphatsz egyébb "bababolond" sorstársaktól az azonosításban
- youtube.com - keresd a " XY doll commercial" reklámokat
- külföldi játékmúzeumok honlapjai
- mai babagyártók saját honlapjai
- egyébb nagyrészt külföldi babagyűjtők oldalai, blogjai, ezeket rendszeresen nézegetem, és kommentelek
- ha van kézbevehető babakatalógusod, az a legjobb!
- dollreference.com , itt országok és gyártók szerint vannak leírások, SZUPER honlap

Ezeken a honlapokon az aktuális nemzetközi árakról is tájékozódhatsz, de számíts rá, hogy bármit is veszel meg itt olcsón, csak külföldön adhatod el drágán, mert itt nincs pénze az embereknek, ilyen úri huncutságra. Szóval ez nem a meggazdagodásról szól, mint tudjuk.

Ha pedig megtaláltad, akkor ne késlekedj, vedd meg a babát, mielőtt más is rájön, milyen értékes!

Amit egyébként elfelejtettem mondani, és nagyon fontos! CSAK külföldi oldalakon fogsz használható infót találni. Ezért legyen a google fordító a Barátod, hacsak nem vagy perfekt valamilyen világnyelvből. Angol, spanyol, francia, német, japán nyelveken érdemes egy babagyűjtőnek a legfontosabb szavakat megjegyeznie.
pl: Te hány nyelven tudod leírni azt, hogy baba?

Nálam épp egy hard plastic baba beazonosítása van soron.
Íme az én babám története képekben:

Ezt a babát megláttam a neten, de nem adta ide az eladó olcsóbban, ezért lemondtam róla
(még mindig árulja a vaterán 10 000FT-ért), pedig 5000 Ft-ot képes lettem volna adni érte


Ezt a babát már fent találtam egy angol oldalon, mikor az előző után kutattam, sajnos info nélkül


Ezt a babát az aprod.hu oldalon láttam meg és vásároltam meg 2000Ft-ért!


Összehoztam paint-el előbb a két első, majd a három baba arcát, hogy lássam ugyanaz-e a három?


És igen, ugyanaz volt!

Infó nem volt róluk, vagy épp téves volt, úgyhogy most jön az a része a kutatásnak, amikor segítséget kérek, egyrészt a flickr.com oldalon, másrészt írok egy amerikai nőnek, aki néger babákat gyűjt. Eddig semmi válasz.

Folytatom a keresést, a hard plastic babákat gyűjtő amerikai oldalakon és figyelem a külföldi aukciókat is.

Én nem adom fel, eddig még mindet sikerült beazonosítanom:-)

Nektek is hasonló jó nyomozást kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...