Pinterest

2012. április 14., szombat

Barbie 1964







Megérkezett!
Kicsit remegve nyitottam ki a csomagot, mert ilyen régi babám még sosem volt.

Az előzményekről annyit, hogy már többször feltette az eladó ezt a babát a netre, de sosem érdeklődtek utána. Én is már hónapok óta nézegetem, mert nagyon gyanús volt nekem ez a baba. Azt írta, hogy 1974-es, ami a fejét nézve, elég valószínűnek hatott, de a teste... az sokkal régebbinek tűnt.

Végre megkérdeztem, mi van a baba fenekére írva.

bal fenekén:

Midge T.M.
©1962
Barbie®
©1958
by
Mattel, Inc.
Patented

jobb fenekén: 6 szám

talpán Japan felirat



Ebből már eléggé nyilvánvaló volt - hogy a baba teste legalábbis - régi darab, és volt is hol megnéznem, pontosan mennyi idős.


Egy 1964-es Swirl Ponytail babát vettem(#6), 1974-es Malibu PJ fejjel!





Így néz ki a Malibu PJ fejhez tartozó test



Nagyon érdekes volt egy ilyen régi babát megfogni. Egészen más anyagból van, mint a mostaniak. A lába és két karja olyan kemény anyagból van, mint a porcelán, a teste belül üreges, de az is kemény. A színe eltér a végtagjaitól, ez az anyagminőség miatt lehet.

A teste tökéletes állapotban van, nincs rajta folt, kopás(kivéve a cicijét:-). Látszik, hogy hogyan csiszolták teljesen simára. Nagyon jó fogása van. A lába nem hajlik, ezért az egész baba nagyon stabil, nem olyan könnyen tönkremenőnek látszik, mint a maiak. Az ujjai ki vannak festve, ez egy kicsit lekopott.
Egyébként 30 cm magas.



A fej egészen másképp kapcsolódik, mint a mai bab fejek, és nem is illik rá egyik baba fej sem, mert az 1960-70 évekbeli babáknak a nyakán kisebb volt a lyuk.



És hogy hogy nézett kis fénykorában ez a baba. Íme néhány kép:

Ilyen fejet/fejeket kell hozzá találnom.









A hajszín lehet szürkésfehér, barna, szőke, citromsárga, tizian vörös.
A szemszín kék, a szemöldök a hajszínhez passzol, a szemhéjat különböző színűre festették.



Eredetileg jersey anyagból készült fürdőruhát viselt ez a baba.

Szóval van egy igazi vintage baba testem. Ha valakinek esetleg van hozzá feje, megbeszélhetjük, hogy átveszem:-)

Egyébként nem lehetetlen ,hogy egyszer ráakadjak, bár külföldi ócskapiacokon erre nagyobb esély van, mint nálunk.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...