Pinterest

2011. november 29., kedd

American girl babáim megérkeztek

Amikor hónapokkal ezelőtt elkezdtem babákat nézegetni, akkor fedeztem fel ezeket a különleges babákat. Mit mondjak, először nem tetszettek annyira, mert nem nagyon szeretem a puhatestű babákat, de aztán annyira elmerültem a köréjük szövött történetekbe, hogy teljesen fellelkesültem, és mindenképpen szerettem volna egyet venni. Mivel leginkább Amerikában forgalmazzák, nem sok esélyt láttam hogy valaha is kapjak egyet. Márr arról álmodoztam, hogy egyetlen Amerikában élő barátomat kérem meg hogy vegyen nekem egyet, de aztán elvetettem az ötletet, mert egy pasit ilyenre kérni mégis csak nagy merészség:-)))

Szóval egyszer csak feltűnt egy ilyen baba egy magyar aukciós oldalon! Nem akartam hinni a szememnek!
Rövid úton le is csaptam rá, és még két másikat is vettem ugyanattól az eladótól.

Úgy éreztem, madarat lehetne fogatni velem. Lázas keresgélésbe fogtam, hogy előre, még mielőtt megérkeztek volna, megtudjam a nevüket.

Itt és itt keresgéltem.

A szőke rövid hajú babát Kit Kittredge hívják(szül.1923), a barna frufrus Samantha Parkington(szül.1895), a szőke frufrus Kirsten Larsonnak(szül. 1845)

Ha meglepőnek tűnik a születési dátum, az csak azért van, mert ezeknek a babáknak külön élettörténete van, mint egy igazi kislánynak.

És itt álljon egy kis fordítás a babák születéséről az angol wikipediából.

Az American Girl típusú babát 1986-ban adta ki egy amerikai gyártó cég, a Pleasant Company.
A babák tíz év körüli kislányt formáznak a legkülönfélébb etnikumból, az amerikai történelem különböző korszakaiból. A babák mellé könyveket is kiadtak, melyek egy kislány szemszögéből írják le a történeteket. Eredetileg a történetek az amerikai történelem különböző korszakaira fókuszálnak, de 1995-ben ezt kiterjesztették a mindennapi élet történéseire és szereplőire is.

Mind emellett különböző kiegészítőket is lehetett és lehet kapni, mint babaszoba berendezés, különféle használati tárgyak babaméretben, a korszaknak megfelelő stílusban, stb.

A céget 1986-ban Pleasant T. Rowland alapította, és egyedi, különleges termékeit csak katalógusból, levél útján lehet megrendelni(nem volt boltjuk).

1988-ban a Pleasant Company a Mattel leányvállalata lett. 8 alkalommal nyerték meg a Oppenheim Toy Portfolio Award díjat.

Kezdetben a történelmi karakterekre építettek. 6 könyvsorozat mutatta be a történelem egy egy korszakát egy 9-11 éves kislány élettörténetén keresztül. A könyvek célközönsége 8-13 éves korú volt. Kiemelten tárgyaltak bizonyos témákat, mint a gyermekmunka, a gyerekekkel való bánásmód, szegénység, rasszizmus, rabszolgaság, alkoholizmus, állatkínzás és a háború. Ezek iránt a témák iránt szerették volna szociálisan érzékennyé tenni az olvasó gyerekeket, mindamellett hogy megértik ezeknek az okait.

Kirsten, Samantha, és Molly volt az első három történelmi személyiséget formázó baba. Pár év alatt csatlakozott hozzájuk Kaya, Josefina, Felicity, Elizabeth, Addy, Nellie, Rebecca, Kit, Ruthie, Emily, Julie, Ivy, és legutóbb Marie Grace és Cecile.
Egyedül Mollyt lehet még mindig kapni a boltokban, Samantha Parkingtont és Nellie O'Malleyt 2008-ban kivonták a forgalomból, Kirsten Larsont 2009-ben, Felicity Merrimant és Elizabeth Colet pedig 2010-ben.
Ezeket ma már csak másodkézből lehet megkapni különféle külföldi aukciós oldalakon.

(Nekem Samantha, Kirsten és Kit babám van!!! )

1995-ben egy új babasorozatot adtak ki: "American Girl of Today" (Egy mai amerikai lány)
2006-ban a sorozatnak új nevet adtak. "Just Like You" (Pont mint te)
2010-től legújabb nevén: "My American Girl" (Az én amerikai babám)fut a babasorozat

50 féle babát készítettek, amelyek közül nem mind kapható már a boltokban, csak másodkézből megszerezhető. Különbözik az bőrszínük, a szemszínük, a hajszínük, a frizurájuk. Ez lehetőséget ad arra, hogy a vásárlók olyan babát vegyenek maguknak, amely egyszerre tükrözi egy mai amerikai lány egyéniségét és változatosságát.

Ezek a babák NEM akarnak különböző etnikumokat bemutatni(bár nagyon sokat azért bemutatnak szerintem).

Mindegyik baba alkalmi öltözetben kapható, de kétévenként a legutolsó divatnak megfelelő ruhákkal bővítik a ruhatárát.





Folyt köv. holnap fotókkal

1 megjegyzés:

lozsu írta...

A kislányom Samantha rajongó :D nagyon szeretne egy olyan babát :D
Természetesen egyforma ruhával :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...