Pinterest

2021. április 26., hétfő

ARI dobozos babáim


Már évekkel ezelőtt találkoztam ezekkel a Kelet-Németországban gyártott ARI márkanevű babaházi kis gumi babákkal. Akkor is tetszettek, de nem találtam annyira jó minőségűnek őket, hogy gyűjteni kezdtem volna. Aztán valahogy mégis becsusszantak egy -egy babacsomaggal együtt. Most pedig egyre másra veszem őket. Igaz, hogy jól felvitték az árukat, 1000 Ft alatt nem is lehet megvenni őket.

Elég nagy szerencsém volt, hogy sikerült  a vaterán egy dobozos párt vennem. Ránézésre nem mondanád, hogy ezek is német ARI babák, mert csehszlovák népviseletben vannak, de igazából arról van szó, hogy egy időben az ARI babáit használták fel a csehszlovák népviseletes babákhoz. Talán inkább szlovák, mint cseh ruhájuk van, de ezt nem tudnám biztosan megmondani. 

A dobozon a LIDOVA TVORBA felirat van. Talán márkanév lehet.

 

Ebben a dobozban vettem őket. Egész véletlenül egyszer külön is sikerült vennem  egy hasonló népviseletes babát, úgyhogy egymás mellé tettem most őket, hogy látható legyen a két baba ruhája közti különbség.

Inkább színeiben, mint formáiban van némi különbség. 

 Itt még kicsit koszos , de ez a dobozos baba.


Ő pedig  a párja


Ő a szóló lány babám

Egymás mellett a kettő.
 


ARI márkajelzés és számsor van a babák hátán, erről könnyen felismerhetőek.

A dobozos baba lába  kicsit vörösebb és rosszabb minőségű mint  a másiké.


Eredetileg ezeket a babákat babaházba szánták és egy család tagjai voltak: apuka, anyuka, 2 gyerek.


A babaházi ARI anyukának balerina cipője van, nem magas szárú.

Az ARI babák keletkezésének történetéről majd egy következő bejegyzésben írok. Addig megérkeznek hozzájuk a kislány babák is.

Ő egy csecsemő baba, valamelyik csomagban kaptam őt is. Sajnos túl nagy az anyuka babához.



Ezek szintén ARI babák, jóval nagyobbak mint a kis csecsemő baba. Olyan csodálkozó tekintetük van.


A végére csak pár huncut fotót teszek, mert szeretem fotózni a babákat virágok között.







Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...