Pinterest

2013. május 25., szombat

Hard plastic néger karakter baba javítása



Mostanában nem veszek babákat, ezért a régebben vásároltakról írok most. Kinéztem egy réginek tűnő karakteres néger babát a vaterán, de az eladó nem engedett a 10 000 forintot alapárból. Puff neki, ennyit nem adok érte.

Egész véletlenül ráakadtam ugyanerre a babára az aprod.hu honlapon, potom 2000 Ft-ért. Azonnal rácsaptam. Be is mentem érte Pestre.



Az idős hölgy, aki a babát árulta, fiatal korában maga is babagyűjtő volt, sőt babákat is készített, és ismerte Marika nénit is Szentendréről(Csuhránné Kovács Mária-a babások nagyasszonya)

Nagyon kedves volt. Mikor kibontottam a babát, kiderült, hogy valószínűleg a szoros gumi miatt, a vállánál szétrepedt a műanyag. Na, ilyen apróság miatt nem hagytam ott, gondoltam, megoldom majd ezt a problémát.
Az is kiderült, hogy valóban hard plastic babáról van szó, amelyik ráadásul 3 irányba tudta a szemét mozgatni. A haja paróka, ami textil alapra van ragasztva.

Most végre eljutottam odáig, hogy a szétszedett baba reparálásához nekikezdjek. Feltettem főni vizet, és beletettem a baba testét. Mikor a víz elkezdett zubogni, az addig kőkemény műanyag egészen lággyá és kezelhetővé vált. Kikaptam a vízből, összeillesztettem a szétvált részeket, és összeragasztottam, plusz megerősítettem kívülről is, nehogy szétváljon száradásig. Az anyag gyorsan keményedett, ezért siettem.

Minden rendben volt, csak a test, ami eredetileg inkább fekete, mint barna, lett egy kicsit halovány. De ezt majd valami olajjal fogom kezelni. Most várom, hogy megragadjon, majd megpróbálom kideríteni, ki gyártotta és mikor. Elküldtem a fotót egy amerikai nőnek,aki néger babákat gyűjt, remélem tud nekem segíteni. Addig is íme a baba még "főzés" előtt.



Nagyon szép arca van, egésze különleges. Sajna nem lesz könnyű beazonosítani, csak egy embernél láttam ezt a babát, és ő sem tudta megmondani ki gyártotta, nincs rajta semmilyen jelzés.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...