Pinterest

2013. április 11., csütörtök

Pedigree járóbaba


Pedigree Walker baba

Vettem egy 1950-es évekbeli angol Pedigree járóbabát, vagy legalábbis azt hiszem az, és már az aukciós fotón is látszott, hogy hajcserére van szüksége. Mivel az úgynevezett hard plastic babáknak még nem tudtak beültetett hajat varrni, ezért műhajból készítettek rájuk parókát, amit ezután a baba fejére ragasztottak. Az én babám eredetileg barna hajú, de vörös parókát szeretnék neki szerezni, vagy készíteni.

Mondjuk ebből a felnőtt parókából átalakítva.


Itt egy nagyon jó kis videó, arról hogyan készítik a parókát. Ha esetleg valaki bele akar vágni.

Itt pedig egy blogbejegyzés arról, hogyan készítsünk parókát házilag varrógép segítségével, ha van műszálas hajunk.



Szegénykém elég rozoga állapotban volt mikor megérkezett, kijárt a keze, nagyon koszos volt, belül is, ezért alaposan megmosdattam és lesikáltam. Leszedtem a parókáját, hígítóval amennyire tudtam, lemostam a maradék ragasztót is. Volt egy régi sírószerkezet a hátában, amit szétszedtem, de egyelőre nem tudom megjavítani, és újat most nem tudok venni helyette.

Most így néz ki a baba, de még sok munka van vele, hogy olyan legyen, mint újkorában.





A szeme teljesen rendben van, három pozícióba is tud nézni, egy-egy hátrabillentés után: jobbra-balra-előre.A járószerkezete tökéletesen működik.
A szájában még pirosra festett nyelv is van kis fehér fogakkal.

A járóbabát, vagy angolul "walker doll"-t, azért hívják így, mert ha a baba lépeget( a gyerek sétáltatta), akkor a feje egyik oldalról a másikra fordul. A járószerkezet a gyengéje ennek a babatípusnak könnyen elromlik. Mandalina blogján , aki nagy gyűjtője és javítója a régi babáknak, egy hasonló 50-es évekbeli járóbaba javítását olvashatjátok el. Nagyon szeretem a blogját olvasgatni, és csodaszép régi babái vannak!

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...